Een bericht van mijn uitgever ‘Zilverspoor’

“Books of Fantasy, eerder door Alex de Jong in 2007 gestart en sinds begin dit jaar een VoF samen met goede vriend en collega-uitgever Jos Weijmer, gaat veranderen. Jos en Alex hebben besloten dat ze zich gelukkiger voelen bij ieder een eigen uitgeverij, met daarbij een goede samenwerking onderling, dan één gezamenlijke uitgeverij, zoals dat dit jaar nog het geval is/was. Zodoende hebben de twee uitgevers besloten vanaf begin oktober (informeel en per 31/12/2011 formeel) ieder weer hun eigen weg te gaan. Dat betekent dat ze ieder voor zich het gebruikelijke en reeds beproefde BoF-concept zullen blijven hanteren, maar dat ieder zijn eigen koers vaart (Alex weer met Books of Fantasy en Jos met zijn uitgeverij Zilverspoor) en dus ook zelf keuzes maken bij het al dan niet accepteren van een manuscript.
Voor auteurs wiens werk nog in de pijplijn zit bij het huidige Books of Fantasy verandert er verder niets, behalve dan dat ze nu door twee uitgeverijen actief worden ondersteund en gepromoot.”

Alex de Jong / Jos Weijmer

Sinds ik met mijn manuscript “Hydrhaga” contact zocht met Ardor House, heb ik nauw samengewerkt met Jos Weijmer. Zonder hem zou ik zeker niet het niveau hebben dat ik nu heb, dus toen de vraag zich voordeed of ik verder wilde met “Books of Fantasy” of Jos wilde volgen naar “Zilverspoor” was de keuze snel gemaakt.

Gelukkig heeft Alex aangegeven dat ik nog steeds welkom ben bij de stands van BoF en PF, dus ik kan nog steeds naar de festivals en beurzen om daar mijn boeken te promoten. Aanstaande zaterdag zal ik dan ook aanwezig zijn bij de Gothic en Fantasy-beurs in Rijswijk.

“Zilverspoor” is natuurlijk ook op internet te vinden en wel hier. Vergeet vooral niet om ook het forum daar te bezoeken. Café Zilverspoor is nog maar net geopend, dus er zijn nog niet veel vaste gasten, maar het lijkt mij leuk om daar met de mensen die mijn boeken hebben gelezen over mijn verhalen te praten. Dus mocht je vragen op opmerkingen hebben, ik zie je daar!

4 gedachten over “Een bericht van mijn uitgever ‘Zilverspoor’

  1. Jammer dat ik al weer een festival mis, maar dan hou ik in ieder geval genoeg geld over om je boeken te kopen ;-). Ik zie dat ‘Geboren in licht’ nu de 1e helft van 2012 verwacht wordt. Dus nog langer wachten, zucht. En dan moet ik natuurlijk ook nog de Engelse uitgave van Hydrhaga zien te bemachtigen. Ga je die ook op één of ander festival signeren? In dat geval hoor ik het graag op tijd. Dan kan ik het weekend vrij houden/maken.
    Veel plezier in Rijswijk zaterdag.
    Groeten, Albert

    1. Hoi Albert,

      Hoe dat met de engelse editie zit, weet ik nog niet precies. Maar je kunt die natuurlijk altijd meenemen als ik ergens zit te signeren.

      Ik zal je op de hoogte houden als ik weer ergens naartoe ga. In ieder geval ben ik er zondags ook tijdens de midwinterfair in het Archeon.

      En ik ben nog aan het nadenken over iets speciaals wanneer het derde deel uitkomt. Er zal in ieder geval weer een boekpresentatie komen, maar misschien dat er wel een groter feest komt dan gewoonlijk. Ook daarvan houd ik je natuurlijk op de hoogte.

      Inderdaad, Geboren in Licht zal ergens in het eerste kwartaal van 2012 uitkomen (dat klinkt alweer iets minder erg dan de eerste helft). Misschien moest het allemaal zo lopen. Ik heb het gevoel dat er grote dingen staan te gebeuren. En 23 januari 2012 begint het chinese jaar van de draak, dus een mooier jaar om mijn trilogie af te sluiten, kon ik niet kiezen.

      Groeten Kim

      1. Ha Kim,

        Voor zover ik weet is het Drakenjaar het geluksjaar uit de cyclus van de Chinese dierenriem. Wel een gek idee, omdat heel wat onheilsprofeten juist in dat jaar het einde der tijden voorspellen. Denk aan de film 2012 e.d.

        Geiten als mijn oudste dochter en jij hebben dat geluk trouwens niet echt nodig. Met jullie moed, doorzettingsvermogen, tomeloze energie en overredingskracht bereiken jullie je doel toch wel.
        Deze Slang kan een beetje extra geluk in het jaar van de Draak wel gebruiken.

        Of ik naar het Archeon kan, valt nog te bezien. Ik moet die zondag werken, en ruilen is moeilijk. Bovendien wil ik de zondag erna eigenlijk naar het Joelfeest van Unquendor, het Toklien genootschap van Nederland. Ik ga het in ieder geval proberen.

        Groeten, Albert

  2. Heb nu toch een beetje dat oudersscheidengevoel, weet je, en dat wij als kinderen achterblijven … 😉
    Maar achter de stand zal er weinig veranderen. Wordt gezellig. Zie je zaterdag!

Geef een reactie

