Hallo 2012: Het jaar van de Draak

2012 is alweer bijna 11 uur onderweg. Tot nu toe heb ik 2012 grotendeels slapend doorgebracht, maar dat zal niet zo blijven. 2012 voelt alsof het mijn jaar gaat worden.

Hoe kan het ook anders in een jaar dat door de Chinezen wordt aangeduid als het Jaar van de Draak? De Draak is een teken van geluk en ik hoop dat het dat voor velen zal zijn: een gelukkig jaar. Maar het Chinese nieuwjaar is pas op 23 januari, dus daarover later meer.

copyrightJWeijmer

Dat het Lilith-jaar gaat worden, dat is wel zeker. Eindelijk zal de trilogie worden afgesloten. Ik hoop dat ik mijn trouwe lezers kan verrassen met het einde, maar natuurlijk ook dat zij het boek met een tevreden gevoel (met wellicht een tikkeltje spijt, omdat het nu voorbij is) dicht zullen slaan. Ik hoop ook dat veel anderen, ook buiten het genre, mijn verhalen zullen oppakken. Als ik om me heen kijk, lijkt fantasy weer iets populairder te worden, dus de voortekenen zijn goed.

En dan is de weg vrij voor nieuwe projecten. Ik heb al ideeën en stukken voor een nieuw verhaal. Een heel nieuw project, dat is spannend op verschillende manieren. Het is zo lang geleden dat ik in dat stadium van een verhaal zat.
Goede voornemens horen ook bij een nieuw jaar, dus ik neem me voor om rustig aan dit verhaal te werken. Geen beloftes over wanneer het klaar is ;-), geen gehaast. Gewoon weer lekker schrijven en zien wat er gebeurt.

Dat is wat ik iedereen wens: een jaar vol mooie verhalen, of ze nu echt gebeuren of verzonnen zijn. Of je ze nu zelf schrijft of liever leest. Een jaar waar nog lang over nagepraat zal worden, omdat het een mooi jaar was.
Laten we dat er samen van maken,

Liefs Kim

(de afbeelding van de draak is gemaakt door Jos Weijmer. Deze is niet gemaakt voor mijn boeken, maar Jos zal wel de cover van “Geboren in Licht” voor zijn rekening nemen.)

Een gedachte over “Hallo 2012: Het jaar van de Draak

  1. Ha Kim,

    Een heel goed voornemen: geen gehaast. Ook ik verwacht veel van het jaar van de Chinese Draak. Ik hou het maar bij lezen, en zal proberen om het geduld op te brengen om op “Geboren in Licht” te wachten, zonder dat jij je hoeft te haasten. De tijd nemen voor jezelf, niet gehaast proberen het werk af te krijgen, zijn niet alleen goed voor jezelf en je omgeving, maar ook voor de kwaliteit van je werk, je boeken.

    Geniet vanhet leven, want dat is wat ik je het meeste gun.
    Albert

Geef een reactie

